Doświadczenia z rozbudowy nawierzchni betonowej terminala kontenerowego w Wolnym Obszarze Celnym w Małaszewiczach k. Terespola

Doświadczenia z rozbudowy nawierzchni betonowej terminala kontenerowego w Wolnym Obszarze Celnym w Małaszewiczach k. Terespola

Doświadczenia z rozbudowy nawierzchni betonowej terminala kontenerowego w Wolnym Obszarze Celnym w Małaszewiczach k. Terespola

Małaszewicze k. Terespola to kluczowe miejsce na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku łączącego Azję z Europą Zachodnią. Znajdują się tam porty przeładunkowe, które obsługują towary transportowane koleją ze wschodu, w tym z Chin, w kierunku zachodnim. Docelowo ma to być najnowocześniejszy i największy hub przeładunkowy w Europie, stąd szereg głośno zapowiadanych inwestycji związanych z poprawą jego przepustowości. Jednym z aktualnie realizowanych projektów, mającym na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych, jest rozbudowa nawierzchni na terenie Intermodalnego Terminala Kontenerowego ADAMPOL w postaci dylatowanej i dyblowanej płyty betonowej o powierzchni 26 000 m². Pierwszy etap tej rozbudowy o powierzchni 7 924 m², zrealizowany jesienią 2021, służy do przeładunku kontenerów z pociągów przyjeżdżających po szerokich torach (rozstaw szyn 1520 mm) na wagony poruszające się na torach europejskich z rozstawem szyn 1435 mm.

galeria zdjęć